(^___^)V

Daisypath Anniversary tickers

Menghitung hari

Lilypie Maternity tickers

Tuesday, November 11, 2008

Here I am...in Bangkok!!

Sawadhi kha semua.... Setelah dua minggu aku tidak mengepost apa2 berita di blog, akhirnya aku berkesempatan untuk mencoret cerita dan berita tentang kisah aku sepanjang 2 minggu ini. Sepanjang 2 minggu lalu, aku telah menjejakkan kaki ke negara yang digelar 'Gajah Putih' bersempena dengan AFSA meeting dan FORTROP conference. Kami, 3 orang wakil dari UPM (pacik Hamid, Kak Finie dan aku) bertolak dari KLIA LCCT pada 11/11/2008. Flight kami dijadualkan pada jam 1.30p.m dan tiba di Bangkok jam 2.30 p.m (3.30p.m waktu Malaysia).

Bergambo sebelum berlepas

Gugusan pulau berhampiran Pelabuhan Klang. Emmm...yang mana satu P. Carey gaknye.
Arriving at Thailand
Jam 2.30pm waktu Bangkok (3.30p.m waktu Malaysia), kami selamat mendarat di Suvarnabhumi airport. Ketibaan kami disambut oleh pelajar2 Kasetsart University yang ramah tamah walaupun terdapat sedikit masalah komunikasi antara kami. Bersama yang menanti adalah student dari Indonesia (Bogor Agriculture University) dan Laos (Laos National University) yang tiba setengah jam awal dari penerbangan kami.Destinasi seterusnya adalah ke Kasetsart University di mana menjadi pusat untuk AFSA meeting dan FORTROP conference.

Highway yang menghubungkan Suvarnabhumi airport dan kota Bangkok. Lihat!!! teksi berwarna pink!!!


Kasetsart University, Faculty of Forestry (KUFF)

Setibanya di KU, kami telah berkumpul dan berkenal-kenalan. Kumpulan pelajar dari 5 negara ASEAN (Malaysia, Indonesia, Laos, Vietnam dan Thailand) bertemu buat pertama kalinya di Kasetsart University, Faculty of Forestry (KUFF).


View sekitar KUFF. Kelihatan 'bebudak hutan' dari KUFF sedang bersantai di petang yang damai itu.Malamnya lebih meriah dengan aktiviti untuk pelajar-pelajar baru atau freshies. Freshies2 ni tengah berlatih satu tarian macam tarian red indian yang menjadi trademark untuk pelajar KUFF. Kira kalau tak lepas wat tarian ni, pelajar tersebut takkan diiktiraf menjadi pelajar Fakulti Perhutanan....waaa....

Malam tersebut juga satu Opening Ceremony telah diadakan bagi meraikan semua wakil pelajar dari negara ASEAN yang hadir.

Selepas berakhirnya majlis tersebut, kami pun dibenarkan balik berehat di bilik yang telah disediakan. Hebat woo fakulti diorang. Siap ada bilik untuk pelawat yang datang ke KUFF. Bilik-bilik ni terletak di atas bangunan pentadbiran fakulti, tingkat 6 dan 7.

Pemandangan kota Bangkok di waktu malam dari jendela bilik.


To be continue.....

(P/S:memandangkan sekarang ni aku sedang berada di Carey Island untuk kerja2 mengambil data, kelewatan untuk mengpublishkan cerita adalah amat dikesali. Walau bagaimanapun, aku akan tetap berusaha untuk meneruskan penceritaan aku yang seterusnya. Sekian terima kasih.

5 comments:

snm | snm said...

akak! alhamdulillah akak selamat sampai..risau gak akak dgn kak fini kt sana..kt sana tgh tjuk prsaan kt airport diorg kan..sbb td dgr berita dlm radio..ada dlm 1000++ rkyat msia tsekat kt airport sana..neway kak..ada org dlm fb akak kwn kursus saya..nama dia muhammad yusri..

Anggerik Hutan said...

a'ah alhamdulillah akk selamat pergi dan pulang..best btl fac dieorg ade tmpt tido..mesti fac die cntik n canggih kan..hehehe..nmpk dlm gambar akk n kak fini je yer yang bertudung?
tkt la baca suasana kat thai skunk..pape pun syukur akk dh slamat sampai...

Akula Nora said...

tu la...cm2 jugak dgr pasal bangkok skrang ni. tp nasib baik masa kitaorg kat sana takde pape yg berlaku. Lgpun time tu diorg tgh berkabung pasal hari kematian kakak kepada king thailand(pdhal dia dah mati bln 1 ari tu, skrang ni baru nak bakar....{0~0}errr... x nak bygkan). Alhamdulillah kitaorg punye flight pun ok, airport time tu pun aman je. 2 ari lepas tu baru kecoh psl tunnjuk perasaan kat airport. Kalu tak ada yg balik m'sia naik keretapi la...huhuhuhu...

DrKong said...

wah best lah kamu bertiga jalan2 p Bangkok... jeles eh..haha!

Akula Nora said...

Kitaorang plak jeles tgk kong jalan2 kat greymouth :p