(^___^)V

Daisypath Anniversary tickers

Menghitung hari

Lilypie Maternity tickers

Saturday, August 23, 2008

MAHA and abang cowboy


Yesterday, me and my friends (Ina and Hilmi)visit Malaysia Agriculture, Horticulture and Agrotourism (MAHA) 2008. Actually, this is my 2nd visit to MAHA. Last week during my 1st visit (with K.Finie, Abe and Nenek), I was just hopping around. Kira xder shopping-shappan sangatla. For my 2nd visit ingat nak beli beberapa barangan and visit skali pameran2 yang ada kat luar.

Unfortunately, tak sampai setengah jam kat MAHA, hujan turun dengan agak lebatnya. Hajat hati nak tengok Rodeo dan melawat taman2 pertanian terpaksa tangguh dulu. Sementara tu sempatla kami bertiga merayau2 kat pameran yang ada kat hall A, B dan C. Kemudian singgah kat hall D untuk membeli dan membelahkan duit....hehehehe.
Antara bahan pameran yang menarik di MAHA:


Buah koko

Buah naga/dragon fruit


Roses

Ikan kerapu

Sempat bermain dengan jigsaw puzzles

Banyak lagi yang menarik sebenarnya. Tapi ini adalah di antara item2 yang sempat dirakamkan.
Malamnya pulak, kami menonton acara Rodeo encik-encik koboi dari Australia.

Penuh jugak gelanggang rodeo malam tu walaupun hujan renyai-renyai

Encik koboi ni, tak dapat naik kuda, naik palang kayu pun jadikla.

Gaya seorang koboi menaiki kuda



Pada saya persembahan rodeo dan bullrides cowboy ni so-so. Takdelah hebat macam yang kat dalam tv. But I gave credits for their performance, kira berani mati jugakla. Sebab kat Malaysia ni mana ada orang yang berani tunggang lembu tengah naik minyakkan? Kat Malaysia aksi2 berani mati tu hanya mat rempit je yang berani buat. Tu pun naik motor kapcai jer!!

Bergambar kenangan dengan abang koboi



No comments: